رشد چشم‌گیر فروش گوشی‌های آنر در بازار کاهشی چین

{title limit=50}

فروش گوشی‌های هوشمند در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری در چین کاهش یافته است. طبق گزارش CounterPoint، میزان فروش گوشی‌ در این کشور نسبت به سال قبل ۱۴٫۲ درصد کم‌تر بوده است. حجم فروش سه‌ماهه دوم ۱۲٫۶ درصد کم‌تر از سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ یعنی در مدت همه‌گیری کرونا بود. علاوه‌براین، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی گذشته تقریباً معادل نیمی از اوج تاریخی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ بوده است.

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در چین به افزایش تورم جهانی، جنگ روسیه و اوکراین و قرنطینه‌های ناشی از کرونا نسبت داده می‌شود.

نمودار فروش گوشی‌های هوشمند چین سه ماهه دوم ۲۰۲۲

ویوو به‌لطف معرفی گوشی‌های سری S12 خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری با سهم ۱۹٫۸ درصدی، پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند چین بوده است. آنر نیز با سهم ۱۸٫۷ درصدی در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد. این برند درمقایسه با سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته که سهمی ۷٫۷ درصدی داشت، بازگشت قدرتمندی را تجربه کرده است. گفته می‌شود موفقیت آنر به گسترش حضور آن در بازارهای آفلاین ارتباط داد. رتبه‌ی سوم فهرست نیز دراختیار اوپو است که ۱۷٫۹ درصد از سهم بازار این کشور را به‌خود اختصاص داده است. اپل نیز با سهم ۱۵٫۵ درصدی جایگاه چهارم خود را حفظ کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اندکی رشد داشته است. گفته می‌شود سری آيفون ۱۳ دلیل اصلی عملکرد خوب این شرکت است. شیائومی نیز با سهم ۱۴٫۹ درصدی جایگاه پنجم را دراختیار دارد. این برند در ماه ژوئن شاهد افزایش فروش مدل‌هایی مثل ردمی K50 و نوت ۱۱ بود.

نمودار فروش گوشی‌های هوشمند چین سه ماهه دوم ۲۰۲۲

خارج از فهرست پنج شرکت برتر فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در چین، سه جایگاه بعد به‌ترتیب دراختیار هواوی، ریلمی و سایر شرکت‌ها است که به‌ترتیب سهمی ۶٫۹ درصدی، ۲٫۴ درصدی و ۴٫۳ درصدی از این بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند. CounterPoint اشاره می‌کند با وجود عملکرد دلسردکننده‌ی فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲، شرکت‌های چینی به تقویت موقعیت خود در بخش دستگاه‌های رده‌بالا ادامه می‌دهند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
190